Otevřené lekce

PÁNEVNÍ DNO – jóga pánevního dna

« zpět

Hatha jóga pro zdravé pánevní dno

Jedná se o jemnou jógu, která je zaměřená na posílení a aktivní zapojování a práci se svaly, které se váží na pánevní dno.  

Svaly pánevního dna hrají důležitou roli v životě každé ženy a mají zásadní vliv na zdraví. Jsou však ukryté hluboko uvnitř těla a většina žen si tak není vědoma jejich existence, takže jim nevěnuje dostatečnou pozornost.

Pánevní dno je velmi důležité z hlediska správného držení těla. U žen je spojováno s plodností, nebo obdobím klimakteria, dále pak s případnými menstruačními potížemi, hormonální nerovnováhou, inkontinencí, apod.

Správná funkce svalů pánevního dna napomáhá ženám po porodu vrátit se zpět do kondice a

pravidelným cvičením můžete také získat lepší sexuální prožitek.

Lekce jógy pánevního dna jsou zaměřeny na aktivní zapojování pánevního dna, plynou v klidném tempu a obsahují nenáročné jógové pozice. Jedná se nejen o oblasti podbřišku, břicha a pánve, které posilujeme, protahujeme, ale také uvolňujeme.

Jemné cvičení je vedené v klidném tempu, je vhodné pro každou ženu, která chce vědomě pracovat se svým tělem a jeho potenciálem a na své ženské energii.

Cvičení je zaměřené na uvolnění kyčlí, zpevnění pánevního dna a stimulaci orgánů s vnitřní sekrecí, které produkují ženské hormony estrogeny. V lekcích se naučíte nejen základy hatha jógy, správné postavení jednotlivých asán a dechová cvičení, ale osvojíte si i základy posilování pánevního dna. Sestava nabídne rytmus, vystřídá dechové a relaxační techniky, které pomáhají uvolnit napětí a uleví nervovému systému.

Cvičení probíhá s vědomou pozorností, apeluje na soulad pohybu s dechem a klidnou mysl. S pomocí jógy hledáme cestu k vnitřní spokojenosti, harmonii a uvolnění. Tato lekce je určena pouze ženám v každém věku, od dívek po seniorky.

Cvičení pánevního dna

  • pomáhá ke správnému držení těla,
  • napomáhá udržení celkové kondice,
  • podporuje správný stereotyp chůze,
  • vede k uvolnění přetížených svalových skupin,
  • pomáhá snižovat bolesti v bederní a křížové oblasti,
  • posiluje bederní, křížovou a mezilopatkovou oblast, břišní svaly,
  • zlepšuje průběh těhotenství a porodu,
  • funguje jako prevence diastázy břišních svalů, inkontinence a ploché nohy,
  • zlepšuje střevní peristaltiku,
  • působí pozitivně i na kardiovaskulární systém, protože zlepšuje vitální kapacitu plic,
  • je prevencí otoků dolních končetin a vzniku cévních onemocnění.